Książkowa definicja badań syndykatowych mówi, że badania syndykatowe to badania finansowane przez firmy zajmujące się badaniem rynku. Ich wyniki są udostępniane wszystkim, którzy chcą je nabyć.
Badanie, które jest prowadzone i finansowane przez firmę zajmującą się badaniem rynku, ale nie jest przeznaczone dla żadnego konkretnego klienta, nazywa się badaniem syndykatowym. Wyniki takiego badania są często przekazywane w formie raportów, prezentacji, danych pierwotnych itp. i są udostępniane na otwartym rynku do zakupu przez każdego.
W badaniach syndykatowych problem badawczy i zakres badania jest formułowany przez firmy badawcze w oparciu o ich doświadczenie i metodologię. Dlatego często wymagają one dopracowania, gdy chcemy je wykorzystać zamiast niestandardowych badań rynku.
Spróbujmy teraz zrozumieć różne czynniki związane z badaniami syndykatowymi, takie jak: dlaczego się je przeprowadza, jakie jest ich zastosowanie, kto powinien z nich korzystać, kiedy je stosować itd.
Dlaczego przeprowadza się badania syndykatowe?
Badania syndykatowe są prowadzone przez firmy zajmujące się badaniem rynku w różnych celach:
- Aby zaktualizować swoją bazę wiedzy na temat kluczowych branż, w których się specjalizują lub chcą się specjalizować.
- Aby wykorzystać zasoby ludzkie w okresie przestoju.
- Aby zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy poprzez wykorzystanie badań syndykatowych jako sposobu na uzyskanie rozgłosu.
- Zaprezentowanie umiejętności firmy.
- Aktualizowanie trackerów branżowych i baz danych udostępnianych klientom w ramach abonamentu.
Są to główne powody, dla których firma zajmująca się badaniem rynku inwestuje swoje fundusze i czas w przeprowadzenie badania syndykatowego, nie mając pewności, że jej koszty się zwrócą.
Kiedy stosuje się badania syndykatowe?
Badania syndykatowe są często wykorzystywane podczas badań eksploracyjnych, które mają nieustrukturyzowaną formę. Stosuje się je również w następujących przypadkach:
- Gdy chcesz uzyskać informacje o rynku przed opracowaniem planu pełnowymiarowego badania rynku na zamówienie.
- Gdy chcesz wykorzystać wskaźniki danych i wykresy podczas prezentacji, a nie masz czasu na przeprowadzenie badań na zamówienie.
- Gdy chcesz przygotować prezentację dla inwestora i potrzebujesz różnych wskaźników danych w krótkim czasie.
- Gdy budżet na badania jest ograniczony.
- Gdy potrzebujesz informacji do wykorzystania w pracy naukowej.
- Gdy pracujesz w agencji informacyjnej i potrzebujesz danych do swojego artykułu lub artykułu prasowego.
- Jesteś inwestorem lub inwestorem venture capital i chcesz być na bieżąco z trendami w różnych branżach, na rynkach i w firmach, które Cię interesują.
Dlaczego warto korzystać z badań syndykatowych?
Syndykatowe raporty badawcze powinny być wykorzystywane w procesie badań rozpoznawczych, aby uzyskać więcej informacji o rynku, branży lub firmie mniejszym kosztem i w krótszym czasie. Wiele firm dostarczających syndykatowe raporty badawcze często oferuje również usługi dostosowywania ich do potrzeb klienta.
Może to naprawdę pomóc w zidentyfikowaniu firm, do których należy zwrócić się z prośbą o przygotowanie propozycji badań w przyszłości, kiedy będzie się chciało przeprowadzić niestandardowe badania rynku.
Krótko mówiąc, jeśli budujesz swoją bazę wiedzy na temat jakiegoś problemu biznesowego/badawczego, a nie chcesz wydawać ogromnych kwot lub masz bardzo mało czasu, powinieneś skorzystać z syndykatowych raportów badawczych.
Jaki jest koszt badań syndykatowych?
Koszt raportów z badań syndykatowych różni się w zależności od raportu i wydawcy (firmy zajmującej się badaniem rynku, która przeprowadza badania syndykatowe). Jedno jest jednak pewne – raporty syndykatowe są znacznie tańsze w porównaniu z badaniami rynku na zamówienie. Średnio są one prawie 10 razy tańsze niż badania rynku na zamówienie o tym samym zakresie.
Głównym powodem niższej ceny raportów syndykatowych jest fakt, że są one udostępniane każdemu, kto chce je kupić na otwartym rynku. Natomiast w przypadku niestandardowych badań rynku dane są udostępniane wyłącznie klientowi i często są objęte umowami o zachowaniu poufności.
Dlatego też firma prowadząca badania syndykatowe wycenia swoje raporty na niższe ceny i ma nadzieję odzyskać poniesione koszty dzięki sprzedaży wielu klientom na całym świecie.
Gdzie znaleźć badania syndykatowe?
Teraz pojawia się pytanie, w jaki sposób lub gdzie można zdobyć raporty z badań syndykatowych. Otóż raporty z badań syndykatowych można pozyskać z jednego z następujących źródeł:
1. Stowarzyszenie branżowe
Stowarzyszenia branżowe są dobrym źródłem gotowych informacji o swojej branży i rynku. Zatrudniają one firmy zajmujące się badaniem rynku, aby przeprowadzały dla nich badania, a następnie często udostępniają wyniki tych badań publicznie dla wszystkich.
Mogą one być dobrym źródłem, jeśli chcesz znaleźć informacje na poziomie makro o dowolnej branży lub rynku, ale mogą być bardzo mało przydatne, jeśli Twoje potrzeby są bardzo specyficzne.
2. Biblioteki uniwersyteckie
Biblioteki uniwersyteckie lub bibliotekarze szkół wyższych często mają dostęp do cyfrowych baz danych, które dostarczają informacji badawczych i jeśli masz do nich dostęp, możesz znaleźć ogromny zbiór informacji. Ma to swoje ograniczenia, gdy szukasz czegoś bardzo konkretnego, ale często dostarcza wystarczająco dużo informacji, które mogą Ci pomóc w większym stopniu.
3. Portale z raportami z badań rynkowych
Jest to najwygodniejszy sposób na znalezienie i zakup syndykatowych raportów z badań rynku. Aby znaleźć i kupić raporty z badań syndykatowych, można skorzystać z portali takich jak Market Research Reports. Portale te rozpowszechniają raporty syndykatowe oferowane przez wiele renomowanych firm zajmujących się badaniem rynku globalnego.
Mogą one również pomóc w znalezieniu badań najlepiej dostosowanych do potrzeb użytkownika. Ponadto, ponieważ współpracują one bezpośrednio z firmami zajmującymi się badaniem rynku, mogą również pomóc w dostosowaniu raportu syndykatowego lub przeprowadzeniu pełnowartościowego badania rynku na zamówienie.
Czy można powiedzieć, że badania syndykatowe, to to samo co badania marketingowe? Ktoś wie? Czy jest między nimi jakaś subtelna różnica?